[Syria] Pemuda-Pemudi Malaysia vs Pemuda-Pemudi Syria

in , , by Muhammad Naim Abdullah, Jun 20, 2013
Assalamualaikum dan selamat pagi semua, apa khabar semua sahabat-sahabat blog pemuda ttbc. Naim harap semua sihat-sihat belaka. Isu syria tak akan di padam di dalam kehidupan masyarakat dunia amnya dan Malaysia juga melaporkan berita-berita di sana. Namun agar kecewa dengan berita yang tidak telus daripada media Malaysia.

Berbalik kepada tajuk di atas, naim nak ulas sedikit situasi pemuda-pemudi Malaysia dan pemuda -pemudi Syria. Adalah berbeza dengan kehidupan di sana dan di Malaysia. Jika di sana pemuda sudah berjuang  demi tanah air mereka tak kurang dengan pemudi. Jika mereka tak bernasib baik mereka di seksa oleh tentera Bashar Assad dengan pelbagai  seksaan yang teruk sekali. Pemudi tak kurang menjadi hamba seks, di rogol beramai-ramai. Sedih  membaca berita begitu. 

Manakala  di Malaysia terbalik 180 darjah. Pemuda sebaya naim masih berfoya-foya  dengan apa sahaja kerana Malaysia sudah aman tak perlu ambik tahu tentang saudara kita di sana. Manakala pemudi baru-baru di landa penyakit histeria apabila  melihat artis korea datang ke Malaysia sanggup tunggu berjam-jam menanti artis korea,sejurus jumpa mereka histeria menjerit-jerit nama artis korea itu dan lagi tak malu sanggup berebut-berebut untuk bersalam dengan artis korea itu.

Sekejap ....Apakah hukum bersalam dengan bukan mukrim? jawab sendiri ye.. 

Itulah Femeomena di negara Malaysia.. saksilah gambar di bawah ini



Fikirlah wahai pemuda pemudi Islam Malaysia.. Apakah jawapan anda di akhirat kelak, pabila saudara kita di syria tanya

di mana hampa di kala kami memerlukan sokongan anda??

Wallahualam.
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. sedih la baca naim
    moga pemuda pemudi syria dilindungi Allah

    BalasPadam
  2. @Yumida Huda

    Sedih sangat. insha Allah.. Allah bersama-sama mereka. insya Allah, bashar Assad akan tumbang jua.

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS