Aku Dulu Bukan Yang Sekarang

in , by Muhammad Naim Abdullah, Disember 05, 2013
Petang ini bukan nak cerita pasal lagu Tegar  .Tetapi apa yang sedang berlaku di bumi Malaysia di sekarang. Bersama-sama kita fikirkan apa sedang berlaku. 

Yang terkini  banjir berlaku di pantai timur. Bersam-sama kita doakan kesejahteraan kepada mereka di sana. Naim pernah mengalami pengalaman banjir , bagaimana perit dan susah untuk terus hidup. Tetapi redha kerana ini ujian daripada Allah kepada kita semua. Allah tak sahaja menguji hamba-NYA kerana ia Allah kasih dan sayang kepada kita semua. Perkara banjir juga hangat di parlimen Malaysia di mana wakil rakyat di Kuatan membangkit isu tergempar di mana mahu perintah darurat di keluarkan oleh parlimen. Tetapi usul itu di tolak , pada waktu sama suara Kinabatangan yang lantang  menyuara pendapat yang menyimpang daripada isu sebenar.

Naim sifatkan wakil rakyat itu kurang cerdik. Padahal itu situasi darurat. Tak kira sapa pun wajib kena membantu.Malas nak komen panjang.

Nak sentuh sedikit pasal tarif elektrik akan di naikkan pada 1 Januari 2014. Di mana kerajaan Malaysia pimpinan Dato Seri Najib Razak mengulangkan kata-kata menyuruh rakyat lebih jimat-cermat . Pada waktu yang sama rumah Dato Seri di Putrajaya mencatatkan pembaziran pengunaan eletrik yang sangat tinggi. Nak tahu apa komen daripada pengundi Barisan Nasional. Oh, terlupa " Rakyat Di Dahulukan " dan "1 Malaysia "

akhir kalam :-




wallahualam.
SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS