Ada Perkara Segera Di Utamakan

in , by Muhammad Naim Abdullah, Jun 10, 2014

Sejak kehadiran panda ke Malaysia ia menjadi bualan masyarakat amnya. Bagi naim sendiri, ia satu pembaziran yang banyak karena di dalam Malaysia ada masyarakat yang masih di belenggu kemiskinan..

Foward cerita. Tadi buka channel tv3 ada satu program yang tidak asing lagi adalah BERSAMAMU. Satu program yang membantu masyarakat yang  ada masalah kewangan  dan sebagainya. Lantas otak berfikir dengan laju. Alangkah baik jika duit untuk panda dua ekor itu di salurkan kepada masyarakat tersebut. Ia lebih menguntungkan dan meringkan beban . Betul tak?

Ini kerna politik peribadi Malaysia sanggup membela panda 25 juta lebih bernilai rakyat sendiri. Namun masih segelintir di kalangan kita memberi sokongan kepada Barisan Nasional lagi. Pada waktu yang sama kita di ketuk oleh Kerajaan  dengan GST(cukai)..

Baru-baru ini dalam satu kuliah Ustaz Azhar Idrus, satu soalan di tanya oleh ustaz adakah boleh kerajaan kenakan cukai kepada rakyat lalu Ustaz jawab kerajaan boleh kenakan cukai kepada rakyat dengan dua sebab iaitu  dalam negeri kita  tak ada dah sumber dan yang kedua untuk orang kaya-kaya. Lanie ia sudah terbalik, dalam negeri Malaysia yang Allah kurniakan kepada kita kaya dengan getah, kelapa sawit , petroleum.. 

kalau tak faham, boleh tengok video di bawah ini



Kalau tak paha lagi, bodo piang la.. XD

wallahualam.
SHARE 1 comment

Add your comment

  1. sedih juga. kita pun taktahu apa yang difikirkan oleh pemimpin kita. Alangkah indahnya jika pemimpin Malaysia mengikuti akhlak Rasulullah S.A.W

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS