Masalah Sosial Kian Menjadi Di Malaysia

in , by Muhammad Naim Abdullah, Januari 22, 2015


Sudah masuk tahun 2015  kadar jenayah masih di tahap membimbangkan kita semua. Bukan melihat harta malah takut nyawa sendiri yang akan melayang seperti layang-layang yang terputus tali.

Duduk di negara pun terasa asing kerana jenayah berlaku tak kira masa dan tempat. Kenapa jenayah sekarang semakin menjadi. Adakah sebab susah mendapat kerja atau terdesak mendapat duit cara mudah. Ia balik kepada diri kita sendiri.

Jika seorang itu tidak akan melakukan sesuatu jenayah jika di dalam hati nya masih ada iman kepada Allah. Kerna Iman dapat membezakan antara baik dan buruk. Ia dapat menyelamatkan seseorang itu terjerumus ke lembah dosa sama ada sedar atau tidak. Kenapa jenayah ia semakin bertambah dan tidak berkurang?. Ia di sebabkan pengaruh persekitaran dan kawan. Jika persekitaran kita baik dan bergaul dengan orang yang baik . Insha Allah selamat kita.

Kerajaan tak boleh lagi berdiam diri hanya patuh pada undang-undang manusia sahaja. Kena lebih proaktif di dalam menangani masalah sosial yang kita menjadi-jadi yang melibatkan remaja sekolah malah mahasiswa sendiri.


Sudah sampai masa kembali kepada undang-undang Islam.......

Wallahualam.
SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS