Merdekakah Kita Pada 2016 Ini?

in , by Muhammad Naim Abdullah, September 01, 2016
Assalamualaikum dan selamat malam kepada anda semua. Sudah lama jari ini tak menaip di dalam entri blog ini kerana sibuk dengan keduniaan sedikit. hehe.  Alhamduillah syukur kepada  Allah subbna   wa taala kerana kita masih di beri ruang untuk hidup lagi di atas muka bumi ini.




 Sudah 59 tahun tanah air kita Malaysia  mencapai kemerdekaan daripada penjajahan Inggeris . Namun sehingga kini , kita masih di belenggu penjajahan rohani  hanya jasad sahaja terucap 'merdeka!' 'merdeka!' dan 'merdeka'....

 Dimanakah silapnya?  kerana kita masih membiarkan penjajahan itu sebati di dalam tubuh badan kita. Kita biarkan ia meresap dalam badan kita. Bermula dengan cara hidup macam barat. Dari segi berpakaian hingga sehingga pentadbiran negara.. Apa sahaja yang tak ikut barat  macam-macam kita ikut .

Betul lah matan Hadis Rasullullah, kita akan ikut  orang bukan islam hatta masuk lubang biawak sekalipun, jelas dan terang pada tahun 2016 kita masih dok ikut lagi.

Kesimpulannya, marilah kita lakukan perubahan bermula diri kita dahulu selepas itu keluarga kita. seterusnya masyarakat dan negara...

Jom dengar apa kata Ustaz Azhar Idrus tentang Kemerdekaan...



Wallahualam..


SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS