Hakikat Bahagia KurniaNYA Pada Hamba

in , by Muhammad Naim Abdullah, Disember 03, 2019


Sebut sahaja Bahagia semua akan memikirkan pelbagai jawapan daripada pelbagai cabang ilmu kita pelajari sebagai hamba Allah. Bahagia boleh di beri pelbagai jawapan sama dari golongan atas (elit) atau golongan bawahan. Kerana bahagia bukan semua akan nikmati hatta kecapi nya. Hanya insan terpilih sahaja akan memiliki kebahagian ini. Dari mula kita bangun dari tidur sehinggan kembali tidur, ada macam-macam perkara yang kita lakukan , terfikir tak kita? sama ada kita rasai kebahagian. 

Sebahagian manusia anggap bekerja adalah satu kebahagian yang sebenar. Akan tetapi ia sekadar menutup lorong-lorong kesepian dan kesunyian di dalam kehidupan. Ramai yang bekerja sentiasa STRESS dan KECEWA dengan apa dapat setelah melakukan pekerjaan seharian mereka. Sebab mereka sudah melupakan  SANG PENCIPTA yang memberi REZEKI. Oleh itu, kena undur setapak ke belakang untuk membaiki kesilapan yang sering kita lakukan sama ada sedar atau tidak sedar. Fitrah manusia tidak terlepas melakukan kesilapan.



Tidak rugi kembali kepada SANG PENCIPTA kerana ia akan sentiasa memberi ketenangan di dunia hatta di akhirat kelak. Bukan senang kita akan menikmati kebahagian kurnian daripada Allah kepada kita sebagai hamba Allah. Sebagai ANAK-ANAK pula tidak terlepas juga kecapi kebahagian bersama ibu bapa tercinta. Selaku anak-anak , kita akan sentiasa tidak mahu bebani kepada orang tua kita dengan masalah yang kita hadapi sekarang. Ibu bapa sangat kenal anak mereka melihat riak wajah sahaja dapat kenali. Kerana naluri ibu bapa tiada siapa akan menipu. 





Kebahagiaan itu suatu kesyukuran "
SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS