Kembali Kepada Allah Tatkala Ujian Melanda

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 14, 2020


Sebut sahaja Ujian, semua manusia akan mengalami nya tak kira besar atau sekecil mana ujian tersebut. Bagaimana kehendak hati kita sama ada hendak bersabar atau terus mengeluh apa sahaja yang menimpa. Asbab itu, Islam telah mengajar kepada umatnya suapaya tatkala di timpa ujian segeralah kembali kepada Allah. Kerana dengan kembali kepada Allah, jiwa dan perasaan kita akan  reda daripada gangguan bisikan syaitan.

Bukan mudah untuk mengucapkan sabar, tetapi kena paksa mengucap sabar kepada hati. Takut kita akan mempersoalkan kepada Allah 'mengapa ini aku sahaja kena? . Banyakkan beristigfar supaya hati kita sentiasa lapang dan sabar acap kali ujian datang kepada kita semua.






" UJian adalah tarbiyyah dari Allah, apakah kita akan sabar atau sebaliknya...."
SHARE 1 comment

Add your comment

  1. Betul sangat. Dulu izzati pun selalu jugak mengeluh, pernah salah sangka tapi alhamdulillah sejak belajar tasawwur ni, baru izzati faham yang actually Allah sayangkan kita. Kekasih Allah pun diberi ujian, inikan kita hamba biasa. ") Kadang-kala kita mungkin alpa, leka... jadi itulah cara Allah nak kita kembali kepadaNya. Because Allah love us. <3 Stay strong in dealing with them. Aamiin aamiin. <3

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS