Siapakah Raja

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 09, 2020


Assalamualaikum dan selamat pagi kepada sahabat-sahabat semua. Bagaimana hari ini, Baik semua? Naim harap semua baik-baik belaka bersama keluarga tercinta. Di sini hujan lebat sememang ia sekarang musim hujan. Seperti artikel kelmarin anime mengajar kebaikan- kupasan peribadi?. Pada pagi ini Naim nak nukilkan sedikit permulaan perbualan antara ayah dan anak.

The Future generations who will inherit the village from us, They are the king"

Kata-kata Shikamaru adalah satu kata yang mana? Nak lihat negara lihat kepada generasi muda pada negara tersebut. Bagaimana dengan Malaysia keadaan generasi muda sekarang? Secara amnya generasi kita di Malaysia boleh sakit kepala memikirkan keadaan mereka sekarang pada tahun 2020. Kebanyakkan mereka 'taksub' kepada aplikasi Tiktok. Nanti Naim kupas secara terperinci angkara Tiktok musnah generasi tersebut.

Kita kembali pada tajuk asal, Shikamaru seorang pelajar yang bijak dalam akademik. Dan pandai memain catur bersama ayah dan semasa hayat guru beliau iaitu Asuma Sarutobi. Untuk pengetahuan sahabat-sahabat semua. Semasa beliau bermain catur bersama ayah atau guru beliau. Beliau memikir statregi memerangi musuh. Jom kita tonton Siapa Raja yang Naim katakan di atas..

.

Peranan ibu bapa di dalam pembentukan anak-anak sangat besar dan orang sekelilingi.
SHARE 2 comments

Add your comment

  1. Im crying noww 😭 Izzati still ingat jugak yang asuma pernah cakap shikamaru ni boleh je jadi hokage tapi just because he is lazy. Annnddd the best part is bila dia pergi revenge fight dengan hidan. waa! 😭 Lari topik la pulak. >•< Pls share more about naruto!! More people should know the moral that we can get from this gold anime instead of saying that it's just for kids when it's not actually. <3

    BalasPadam
  2. @izzati日向 ♥ Insha Allah, Naim akan jadikan satu artikel tetap di dalam blog Naim. stay tuned k :)

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS