pengikut pemudattbc

Selasa, 19 Julai 2011

Cara Belajar Dulu dan Kini Sangat Ketara Bezanya

Rumah sapa ada astro? kat umah anak ada berapa? darjah berapa? tingkatan berapa?. Persoalan itu kerana astro ada channel pembelajaran sangat terbaik kepada sesiapa yang ada astro.SubbnAllah. Nikmat sungguh rakyat malaysia sekarang, tak perlu pergi kelas-kelas tambahan sama ada anjuran sekolah dan kena bayar. Sapa-sapa tak ambil peluang ini memang mereka daripada golongan tak reti nak bersyukur.

Pada zaman Naim di bangku sekolah. Nak kata astro pun tak ada. Jadi hadir la kelas tambahan di sekolah sahaja. Setiap jumaat dan sabtu. Biasalah budak, kekadang pergi kekadang tak pergi. Hari sabtu kan rancangan kartun banyak. haha. itu zaman sekolah rendah. Di zaman menengah macam itu juga. Kita sebagai pelajar kena hadir. Kesian kepada guru-guru bersusah payah datang pada hari jumaat sedangkan hari itu hari rehat bersama-sama keluarga sanggup korbankan semua itu hanya kepada seorang guru-guru

Nasihat Naim kepada pelajar sekarang, Jangan dok kurang ajar kepada guru-guru kalian. Kalau setakat nak tunjuk hero kepada makwe ke ape ke? lupakkan sahaja ye..

Motifnya. Belajarlah kerana Allah , ikhlas kepada NYA. Insha Allah ilmu yang kita dapat berkat. wallahualam

9 comments:

Car Loan Calculator berkata... [Reply to comment]

nice

yatie Awang berkata... [Reply to comment]

kerana guru kita boleh capai apa yang kita impikan,

samalah kita Im, nak bayar tuision mahl, harapkan tusioan sekolah je..

Nurul Farhanah berkata... [Reply to comment]

Biarlah semuanya kerana Allah ^^

Kan molek gitu.

Rasa macam nak pergi tadika balik. Banyak kenangan di situ.

Belajar sokmo : )

Jue AbdRahman berkata... [Reply to comment]

akak pun pelik la, nape bebudak skang berani melawan cikgu2.. sabo je la

naim berkata... [Reply to comment]

@yatie Awang

betul 2 akak... :P

naim berkata... [Reply to comment]

@Nurul Farhanah

peh!! Naim nak balik zaman SMK. gege

naim berkata... [Reply to comment]

@Jue AbdRahman

tv yg didik mereka daripada ibu bapa mereka.

nur berkata... [Reply to comment]

betul tu naim.. untung mreka zaman ni kan.. fri je ada astro..

ALL IN ONE

JOM TENGOK GAMBAR BEST!!
JOM KE: ALL IN ONE

Positif Man berkata... [Reply to comment]

Sama-sama la kita ambil berat tentang anak-anak kita dizaman sekarang....

Saya perlukan Komen+follow at my blog:
http://koleksi-photo-mjphotography.blogspot.com/2012/05/muhammad-afif-iman.html

Entry Paling Best

--------------