pengikut pemudattbc

Ahad, 9 Oktober 2011

Cinta Agung-Dimana Nak Di Persembahkan

**Entry Pantas.

Korang semua pernah merasaikan cinta. Rasanya cinta yang kita dambakan adalah cinta yang setulus? sejernih air mengalir mahupun ia noda semata-mata?

Korang pernah dilanda masalah yang sangat perit di dalam kehidupan anda? Kalau tidak ada, misti ada rahmat kepada anda. Seribu dalam satu yang tidak pernah dilanda masalah sama ada ringan mahupun berat.Naim jua pernah alami permasalahan.Bagaimana korang selesaikan masalah yang korang alami. Adakah hanya menangis lepas itu tidur sampai subuh?

Mahupun menadah doa kepada Allah agar dipermudahkan urusan yang kita alami ini. Ya, manusia selalu alpa dengan Allah,Hatta ibu bupa juga, tetapi adakah kita akan terus lupa dan hanyut dengan buaian dunia .Dimanakah keinsafan di dalam jiwa kita? Korang pernah merasai kebesaran Allah? Kewujudan Allah? Mahupun nikmat sekelilingi kita yang dapat di rasai dengan lidah,tangan mahupun dengan mata sekali pun.


Pernah korang alirkan air mata kepada Allah? Kita banyak alirankan air mata kepada insan-insan yang kita cintai. Namun cinta itu sehebat cinta kepada Allah dan junjungan besar Nabi Muhammad SAW.Cinta kepada manusia akan padam pabila ia mati mahupun sudah pergi dari dunia nyata.






Malam ini, Naim nak ajar korang yang sedang membaca entry ini pejam seketika mata anda dan dengan lagu Qathrunada-Cinta Agung. Selamilah lirik-lirik nasyid ini.InshaAllah.

Percayalah jika kita ingat Allah masa senang, nescaya Allah mengingati kita masa susah. InshaAllah..

==========
**Pejam mata anda, kenang dosa-dosa yang telah kita lakukan. Sila alirkan air mata anda, tanda penyesalan kepada Allah swt. Allah yang Maha Besar, Maha Penyayang lagi Maha Pemurah.

10 comments:

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup berkata... [Reply to comment]

waaaaa baiknya awk...Inys Allah...apa yang awk tulis ini, akan memberi panduan hidup sya. Salam kenalan. oleh kerana blog awk hebat dan mantop..sya terus follow... :)

naim berkata... [Reply to comment]

@C` Ayob-Ilmu Asas Hidup

Tq bro..

Insha ALLAH

aniki berkata... [Reply to comment]

bro..ayaq mata tak mau keluaq ar..feel aku kurang kot n00oo..

LadyBird berkata... [Reply to comment]

:).. naim.. blog naim semakin mantoplah... :D..

lebih terasa meresap..

naim berkata... [Reply to comment]

@aniki

ko jiwa rock bro.. hehe. Insha ALlah bro.. ko boleh lakukan.

naim berkata... [Reply to comment]

@LadyBird

Akak..

Tulisan naim meresap? hehe..

tq akak, sudi baca.. :)

semoga manfaat kepada akak.

Yatie Awang berkata... [Reply to comment]

ini adalah yang terbaik yang akak baca dari naim, yg lain juga baik, tapi ini yg terbaik

aniki memang macam tu, jiwa keras tu hahahhaa

akak tak payah pejam mata, lagi tengok lirik, lagi cepat mengalir air mata, akak ni kan jiwa sensitif, kalau bab2 macam ni

naim berkata... [Reply to comment]

@Yatie Awang

Terima Kasih akak.. sedang membaiki penulisan..

^^

mujahidah1413h berkata... [Reply to comment]

hurm,, cinta,,, fitrah tok semua makhlukNYA..& kita semua as a human seringkali salah dalam meletakkan cinta,,khilaf dalam meletakkan ranking cinta dalam hati,,dan tanpa kita sedari tika kita terluka ,, ketika itulah kita semakin hampir denganNYA,, dan knpe ALLAH memberi ujian tersebut? bukan DIA tak tahu retak & lukanya hatti kita,, TAPI DENGAN CARA I2 KITA AKAN AKRAB DENGANNYA,,bc en3 ni buat ana bermuhasabah seketika,,, moga thabat dijalanNYA ya akhi.. teruskan berdakwah may ALLAH bless,,sungguh sapa yang menolong agama ALLAH maka DIA akan membantu segala urusan hambaNYA... just sebuah pandangan moga bermanfaat,, may allah bless

mujahidah1413h berkata... [Reply to comment]

Jika kita mencintai ALLAH , kita pasti memiliki kesemua cinta yang ALLAH wujudkan . Malah , tidak akan wujud rasa kurang cinta pada ALLAH selepas kita menerima cinta lain , malah cinta ALLAH semakin meninggi . Inilah cinta yang sebenar-benar cinta .
wallahualam

Entry Paling Best

--------------