pengikut pemudattbc

Selasa, 8 November 2011

Hukum Syariah Terlaksana Di Aceh-Malaysia?

Assalamaualaikum dan selamat pagi semua. Apa khabaq semua, mesti makan banyak daging lembu beberapa hari ini.Alhamduillah.

Pagi ini naim nak share satu gambar untuk tatapan semua.Jom lihat :-






Lihat,itu di Aceh, Indonesia. Betapa mengambil berat tentang hukum-hukum syariah ini. Jika seorang wanita pakai seluar ketat. Polis akan tahan mereka untuk siasatan . Allahu akbar. 

Naim tunggu ia berlaku di Malaysia.Alangkah ini jika berlaku tidak siapa berani pakai seluar ketat , baju sendat. Tak terseksa mata-mata para kaum adam. Namun hukum ini masih samar-samar di Malaysia.

Pabila berbicara kes ini, mereka fikir politik sahaja. Itu hak parti sebelah sana, parti sebelah sini tak sesuai kerana malaysia ada pelbagai kaum. Allahu akbar!

akhir kalam. Naim berdo'a selepas Perdana Menteri Malaysia balik sini, Ada sinar hidayah  terpancar di dalam jiwa ia.Dan beliau melaksanakan hukum -hukum Allah. Hukum ciptaan manusia tak selayak hukum Allah. 

Semoga gambar di atas menjadi pengajaran kepada awek-awek semua. Jangan pakai pakaian yang menjolok mata.kerana anda juga penyumbang dosa kepada orang lain tanpa anda tidak sedari. Berfikirlah wahai wanita!!!

Wallahualam

7 comments:

Ckin Kembaq berkata... [Reply to comment]

Subhanallah.. Itu di negara yang dah ditimpa bala Allah. Takkan nak tunggu bala Allah di Malaysia kot en?huhu

p/s : Tu lah pasal. Bila nak tegakkan hukum, dianggap politik sakan..haish..dh tu smpai bla2 pun masih di takuk lama.. hmm

cik aisha berkata... [Reply to comment]

kalau kt malaysia...kang timbul la pasal hak asasi manusia kalau buat mcm tu..

LydSunshine berkata... [Reply to comment]

Erm.. Mudah-mudahan PM kita balik nnt dpt ilham nak laksanakan hukum hudud kat Malaysia. Tapi, dia dah habis buat haji 6 hb lagi dah. Lebih awal drpd org2 lain. Kekeke.

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! berkata... [Reply to comment]

Allahuakbar,, semoga haji Najib dapat hidayah nak laksanakan hukum syariah ini...Ameen...

pengemis Cinta~ berkata... [Reply to comment]

Dah lama Acheh kuatkuasakan undang2 syariah.Malaysia bila lagi?pc percaya jika dilaksana disini banyak masalah akan dapat diatasi...hurm.

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

aduhai
bagusnyela.. mesti orang aman damai
kalau lah semua polis dan kerajaaan berkerjasama cm ni kn =]

LadyBird berkata... [Reply to comment]

ameeennn... tuk doa naim.. akak doakan suatu hr nanti Malaysia dan seluruh dunia akan mengamalkan ajaran Islam 100% dalam kehidupannya.. ameeenn..

Entry Paling Best

--------------