pengikut pemudattbc

Jumaat, 23 Disember 2011

Sejauh Mana Anda Kenali Rakan

*Ihsan laptop abang, aku menulis entri ini.

  • Kawan ketika senang
  •  Kawan semasa susah
  •  Kawan ketika bersama-sama berjuang di medan pergajian
  • Kawan makan kawan
  • Kawan menipu kawan
  • Kawan ditipu secara terangan atau secara halus
  • Kawan di paksa bohong 
  • Kawan di perlu di masa susah, senang tak endah dah.
  • Kawan menjadi lawan
  • Lawan menjadi kawan
Di atas beberapa senarai yang naim pintas di dalam entri ini. Adakah korang mengalami masalah seperti ini. Bagaimana korang hendak selasaikan.Adakah anda hendak terus berkawan dengan mahluk tak hargai sebagai Kawan ini.


Kalau di alam  maya macam ini. Ada perangai macam ini. Lihat sahaja blogger-blogger yang berkiasan baik di hadapan kita, huduh di belakang kita. 


Sandarkan persahabatan di atas landasan Islam, Insha Allah.Anda akan di beri kawan yang terbaik di dalam dunia hingga akhirat.






Lepas ini, aku akan lebih memerhati daripada di perhati.


Wallahualam

3 comments:

aimie amalina berkata... [Reply to comment]

huhuhuhu
x taw la akak ni kawan jenis ape naimm
naim ase?
kekeke :p

NauRah aLwaNi berkata... [Reply to comment]

Saya berkawan dengan yang boleh sekepala dengan saya. Hehe.

Tapi kalau dah betul-betul berkawan, saya kenal keluarganya. Saya tahu gayanya.

Rasailul Ashwaq berkata... [Reply to comment]

Kalau sekali dua kita tegur dia macam tu jugak, bye bye jelah..hahah

Entry Paling Best

--------------