pengikut pemudattbc

Isnin, 9 April 2012

Hari Keluarga Bersama Anak-Anak Yatim dengan Pelajar Politeknik

Salam semua, apa habaq semua naim harap semua dalam keadaan baik-baik sahaja ya. Korang semua kelmarin naim bersama-sama sahabat lain politeknik Polimas menganjur Hari Keluarga bersama-sama Anak-Anak Yatim pergi The Carnival di Sungai Petani.





Kami bergerak ke rumah anak-anak yatim Budi di Yan dalam kul 8.30 pagi dan tiba di rumah anak-anak yatim di Yan dalam 10 lebih. 




Usia anak-anak yatim di kalangan pelajar darjah 3 hingga tingkatan 5 . Rumah anak-anak yatim Budi menempat bukan sahaja adik-adik lelaki malah perempuan pun ada. 

Semasa di dalam bas on the way hendak pergi The Carnival , Lecture bertanya salah seorang anak yatim ini

Lecturer: Nanti besa nak jadi apa? 
Anak yatim: erm. nak jadi ustad...

Anak Yatim: tu hospital kan?
Lecturer: ha'ah, awat? *nak jadi doktor ka?  (ingat2 lupa daripada cerita asal)
Anak yatim:tak lah,ayah saya sakit dok hospital ini lepas 2 dia mati...
lecturer: ...................

Itu sahaja nukilan yg naim nak ceritakan.. huhu.. Wallahualam...

*Kenangan Manis...



1 comments:

Sis AI berkata... [Reply to comment]

Ish.. Sedihnya ayat last budak tu.. Ish, kita ni ada prents pun tak hrgai, lgi2 sy yg agk pmalas ni. Ya Allah, mudah2han pringatan ni dpt buat sy trus brbakti kpada mreka!

Apapun, syabas kpada pihak yg buat anjuran dgn anak2 yatim tu!

Entry Paling Best

--------------