pengikut pemudattbc

Jumaat, 15 November 2013

[Muhasabah Diri] Di Sebalik PlayBoy Itu Suami Aku

Setiap rakyat malaysia mesti ada televisyen di rumah tak kurang dua atau ada satu sahaja televisyen. Di sebalik tv ini, adalah satu malapetaka di dalam diri seorang muslim. Adakah kita semua sedar atau sedari, Ia sudah masuk didalam rumah-rumah seorang orang Islam di bumi Malaysia. Ia masuk tanpa membawa senjata api, ia masuk tanpa membawa pisau , ia masuk tanpa membawa bom yang bisa memusnahkan harta benda kita. Tetapi masuk melalui kaca televisyen kita sendiri iaitu rancangan drama di waktu solat maghrib. Adakah kalian masih ingat waktu ini??

Pernah kalian memikirkan sejenak kenapa siaran ini di siaran pada waktu maghrib kerana ingin melihat umat islam khususnya rakyat malaysia di bumi amanya lalai dan lupa tanggungjawab terhadap sang pencipta iaitu Allah SWT.Masih kau lupa wahai manusia, Allah ciptakan kita semua adalah untuk tujuan beribadah kepada nya. Kenapa kalian lalai benda lagha ini. Musuh islam bukan sahaja ingin menayangkan program ini pada waktu maghrib kerana mereka ada sebab yang utama iaitu melalaikan umat Islam amnya.
 

Hiasan


Mereka ingin menyerang ummat Islam dengan senjata api , mereka akan gagal sebabnya kita umat islam berjuang untuk mati(mati syahid) sebaliknya mereka berjuang untuk hidup. Method mereka berbeda dengan umat Islam macam kita ini.Alternatif untuk menyesatkan umat Islam di Malaysia adalah dengan cara ini melalaikan  umat Islam di tayangkan drama seperti ini.  Muhasabah diri sahabat-sahabat ku. Jangan kalian lupa terhadap Allah?  Rating rancangan tak sama rating pahala yang Allah berikan kepada kita. Di situ sudah jelas berapa juta rakyat malaysia majoriti Islam lalai dengan perintah Allah. Semasa azan berkemundang Allahu akbar, Allahu akbar 
slot drama masih kuat situasi awek bergaduh dan balaknya.. Di manakah  yang paling besar iaitu Allah atau drama. 


Drama di malaysia sebenarnya stereotaip sahaja. Kisah tak lebih kurang sama, di mana perebutan harta di antara adik beradik. Rebut awek atau balak kawan. Khawin lari dan banyak lagi nak ulang. Apakah maksud Playboy, playboy adalah seorang  lelaki banyak kenalan wanita. Ia tak setia yang satu punya. Walaupun ia tajuk. Ingatlah , Islam telah menerapkan  ciri-ciri nak jadi calon isteri atau suami iaitu

1)Kecantikan
2) Keturunan
3) Harta
4) Agama

dah pilihlah agamanya, kerana agama dapat memandu kehidupan seharian kita. Kerna agama tiang seri kehidupan kita. Jauhi playboy merosakkan bangsa dan agama. 

Wallahualam.







3 comments:

qeela berkata... [Reply to comment]

Bersyukur sebab busy kerja sampai tak tahu pasal rancangan2 kat TV...
bersyukur juga bila banyak kawan-kawan duk smash pasal citer2 macam ni..so...nak terjebak untuk turut serta itu tidak mungkin berlaku..

thanksss naim...sebab baru tahu jer sal citer ni tadi...loser kan...heeeeeee

muhammad naim Abdullah berkata... [Reply to comment]

@qeela


hehe.. tanggungjawab ~ hehe

sama-sama akak. :)

AzieYanz Rahim berkata... [Reply to comment]

aku memang xlayan drama pun..
semua cerita seakan sama je..bosan!
takde cerita yang mendidik jiwa dan fikiran pun,banyak yang merapu dan penuh dengan angan2.
aku rasa macam nak jadi pengarah je,nak ubah corak perfileman negara ni. cewaaahhh! haha..

Entry Paling Best

--------------