Assalamualaikum dan selamat pagi kepada anda semua. Semoga pada hari yang barokah iaitu hari Jumaat memberi manfaat kepada anda semua. Insha Allah.  Bagaimana  anda semua pada hari ini. Naim harap semua akan berada rahmat Allah selalu. Amin!. Sahabat-sahabat semua. Kita tidak lama,  akan menyambut Maulid Nabi. Oleh itu jangan kita lupa untuk berselawat kepada Nabi Muhammad SAW. 

Banyak manfaat dengan berselawat kepada Nabi Muhammad . Hati kita akan menjadi tenang.  Syeikh Zainul Asri berkata :-

" Cara Berhubung dengan Rasullullah ialah dengan berselawat. Kalau kita kata kita kasih kepada Rasullullah. Tentu kita nak berhubung dengan Rasullullah. Beruntung siapa yang mencintai Rasullullah dan Rasullullah pun mencintainya.

Jangan sia-sia masa dan waktu anda dengan perkara-perkara yang tidak manfaat. Bayangkan anda memandu. Anda boleh manfaat dengan basahkan lidah anda dengan berselawat. Bayangkan perjalanan dari Alor Setar ke Kuala Lumpur lebih kurang 352 Kilometer dalam 5-6 Jam perjalanan. Jika dalam waktu kita berselawat sudah berapa ribu kita dapat berselawat. 

Berselawata banyak manfaatnya. Salah satu contoh iaitu , tontoni video ini



Berkat NABI MUHAMMAD kepada ummatnya tidak kurang sedikit pun. Beruntung kita walhal kita tak pernah berjumpa Nabi Muhammad. Nama kita akan sentiasa di sebut kepada Baginda Nabi Muhammad tatkala kita berselawat.

14 Ulasan

sila tinggal kata-kata anda:

  1. This is good sharing for all Muslims out there.

    BalasPadam
  2. berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW besar manfaat. Boleh dapat pahala berlipat ganti bila kita sebagai umat baginda sentiasa berselawat. Cukup bermanfaat entri ni

    BalasPadam
  3. Allahu Akbar! Selawar ke atas Rasullullah saw.

    BalasPadam
  4. Thanks for the info.. memang ini salah satu cara kita dekat dengan Rasulullah SAW.. semoga amalan yang kita lakukan ini mendapat ganjaran dari ALLAH SWT

    BalasPadam
  5. Betul.. Jangan berat lidah utk berselawat.. Cara tu je kita nak berhubung dengan Rasullullah.. Banyak oahala kita dapat dri cakp benda yang merepek kan

    BalasPadam
  6. Terima kasih atas peringatan ni. In sha allah

    BalasPadam
  7. Perkongsian yang bagus. Betul tuh sebagai hambaNya kalau kita rasa rindu dan ingin berhubung dengan Rasulullah ialah dengan berselawat ke atasnya. Banyak pahala kita perolehi jika berselawat keatasnya kan

    BalasPadam
  8. Setuju, besar ganjarannya bila kita sentiasa berselawat ke atas nabi. Harusnya sebati dipraktikkan
    sejak kecil

    BalasPadam
  9. Perkongsian Dan peringatan yang sangat bermanfaat... Terima Kasih atas pesanan. Kita tahu tapi kdg kdg Kita terleka dan lalai dari bwrselawat

    BalasPadam
  10. Allahuakhbar. Terima kasih untuk perkongsian ni. Belajar lah untuk kenal rasullullah. Bila dah kat mahsyar baru nak sedar kerugian dah tk berguna lagi dah.

    BalasPadam
  11. Ya betul tu Naim. Selalu ambil peluang utk perbanyakkan berselawat especially sewaktu memandu. Kalau tak, rugilah masa memandu tu kan. Terima kasih share.

    BalasPadam
  12. This will be good for a lot of muslims out there. Thanks for sharing

    BalasPadam

Catat Komen

sila tinggal kata-kata anda:

Lebih baharu Lebih lama