pengikut pemudattbc

Selasa, 26 Julai 2011

Hidayah

Mari kita renungkan ayat surah ali-imran :

(Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. (A-li'Imraan 3:8)

Kita sebagai orang Melayu sudah lahir sudah status orang Islam sejati.Kekadang umat Melayu beragama Islam sudah lalai dengan permainan orang bukan Islam yang sedang menghasut kita supaya jauhkan kita.Dalam ayat di atas , merujuk kepada diri kita. Supaya berpegang teguh dengan tali Allah.
Semoga hidayah yang telah tertanam dalam diri kita akn terpelihara sehingga kita mengembus nafas terakhir , kematian kita adalah dalam iman. Insha Allah. Sebelum menutup entry ini. Kita jangan berbangga apa yang kita ada sebab titik peluh kita sendiri. Riak nampak, semua itu adalah pemberian Allah kepada kita. Rahmat Allah sentiasa melimpah kepada hambanya. kekadang Kita selalu alpa. Semoga entry malam ini dapat kita berfikir seketika. Wallahualam.

1 comments:

yatie Awang berkata... [Reply to comment]

Alla sangat menyayangi umatnya, kerana itu DIA sentiasa memberi hidayah

Entry Paling Best

--------------