pengikut pemudattbc

Rabu, 13 Mac 2013

Rasullullah-Bila Aku MengenangkanMu

Anda sayang tak kepada Rasullullah SAW. Pasti setiap segenap umat Nabi Muhammad SAW sangat mencintai kepada Rasullullah.Jika tak pada cara pemakaian dan cara segi akhlak Rasullullah. Pasti pada sunnah Rasullullah.

Pada hari ini umat Islam sudah semakin jauh dengan laluan yang telah di ajarkan kepada kita oleh Baginda Rasullullah.Akibat dengan perancangan  oleh musuh-musuh Islam amnya telah menanamkan semangat kecintaan kepada dunia.Iaitu Cinta dunia dan takut mati. Kenapa dengan slogan ini di di ciptakan oleh musuh-musuh Islam?

Demi membuat umat Nabi Muhammaad menyimpang daripada jalan yang lurus iaitu mengikut agama Islam. Mari kita lihat di bumi Malaysia.Saban hari kita melihat peri laku manusia sekeliling kita.Bagaimana kita menilai seseorang itu sama ada dengan cara pemakaian sahaja atau dengan akhlak sekali?

Kalau kita lihat budaya  sekarang, Musuh Islam telah menanamkan satu perasaan yang kita tidak dapat memotong  perasaan itu.iaitu cinta kepada kehiburan melampau.Pernah naim menulis pada entri-entri yang lepas. Sama ada anda baca atau tidak.

Seperti Mentor dan seangkatanya.Apakah ini adalah terbaik kepada anak-anak generasi y sekarang.Fikirlah.Jika entri di terbitkan mesti cakap ia politik semata-mata.Jika politik kenapa di dalam keluarga pun ada politik juga. Lihat ayah adalah ketua keluarga manakala ibu adalah penolong ayah untuk mendidik anak-anak.

Jika  kita rasa kita umat Nabi Muhammad,jangan halang sahabat kita yang mengamal sunnhh -sunnah Rasullullah.Baru ini, naim terbaca satu surat pekeliling daripada kementerian pelajaran  Malaysia menyatakan pihak sekolah tidak ada hak menegur dan menghalang pelajar perempuan memakai tudung.Apakah semua ini? Sudah nampak baca benci kepada Islam sudah di semai oleh kerajaan sendiri.

Bukan satu kewajiban menutup aurat adalah wajib dalam agama Islam.Jika orang perempuan aurat adalah  semua kecuali muka dan telapak tangan sahaja. Mengapa undang-undang ini bebas dikeluarkan adakah mereka tidak tahu kepada Allah swt? kenapa terlalu jahil sangat kepada agama.

Kesian umat akhir zaman!!!



Muasabah diri menjana jati diri~ Wallahualam

4 comments:

Teacher Basariah berkata... [Reply to comment]

mesti tgh bengang masa menaip ni..banyak kesalahan ejaan kat atas..hehe

KY berkata... [Reply to comment]

tapi betullah, sekarang kat tv banyak sangat buat rancangan hiburan, seingat akklah dula ada rancangan adik2ku, mencukil bakat anak2 dlm bidasan agama, tapi rasanya dah 2 musim tak ada, sayang rancangan yg bagus dr mencari bakat dlm tarian kan?

muhammad naim Abdullah berkata... [Reply to comment]

@Teacher Basariah

haha

dah baiki.. :)

kalut nak pi kuliah sama :)

muhammad naim Abdullah berkata... [Reply to comment]

@KY

benar sekali akak

Entry Paling Best

--------------