Haji Menuju Allah

in , by Muhammad Naim Abdullah, November 10, 2009
 

 Haji Menuju Alloh Album : Munsyid : Nadamurni http://liriknasyid.com Pergi haji Artinya menuju Allah yang Esa Membawa hati dan diri yang hina Memberi hadiah kepada Allah Berhati-hatilah menghadap-Nya Setiap hamba Pergi haji dengan segala yang baik Hati yang baik akhlak yang baik Harta yang halal hati yang bersih Niat yang suci amal mulia Pergi haji Ilmu tentangnya mestilah ada Agar syarat dan rukun tepat sempurna Sah dan batalnya dapat dijaga Agar amalan hajinya tidak sia-sia Tata tertib dan akhlak kenalah jaga Buatlah dengan tenang serta tawadu' Sabar dan tolak ansur mestilah ada Jangan berkasar merempuh manusia Jagalah pantang larangNya Yang boleh rusakkan haji Jauhkan maksiat dan yang sia-sia Takutkan Allah yang esa Ingat selalu pada-Nya Agar kita sentiasa memiliki jiwa hamba Tanah haram jagalah pantang larangnya Pergi haji bukannya masa untuk membeli belah


 Bila pulang macam - macam yang dibawa Nampak salah kita masih gila dunia Pergi haji Artinya menuju Allah yang Esa Membawa hati dan diri yang hina Memberi hadiah kepada Allah Berhati-hatilah menghadap-Nya Setiap hamba Pergi haji dengan segala yang baik Hati yang baik akhlak yang baik Harta yang halal hati yang bersih Niat yang suci amal mulia Jagalah pantang larangNya Yang boleh rusakkan haji Jauhkan maksiat dan yang sia-sia Takutkan Allah yang esa Ingat selalu pada-Nya Agar kita sentiasa memiliki jiwa hamba p/s:kepada jemaah haji semua,ikhlas hati semua untyuk bertemu Allah untuk mendapat keredhanNYa. bukan i=untuk pangkat 'HAJI' bila pulang ke tanah air.


 sesungguhnya rugilah pada mereka yang berfikir seperti itu. semoga Allah menjadi kalian smua tetamu Allah pada tahun ini .insyaAllah Bismillah.. kepada Allah Kami memohon kepadamu berkatilah kami untuk pergi bertemu Ya Allah. takbir!
SHARE 0 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS