Saat Kematian Akan Tiba

by Muhammad Naim Abdullah, November 19, 2009
saje post juga .. jom baca ::: kelmarin ,ana dapat berita yg amat menyedihkan sekali, seorang pelajar polimas mati kemalangan jalan raya. Seorang pelajar jurusan Elektrik mati di tempat kejadian. menurut sumber2 yg boleh dipercayai beliau dipercayai dilanggar oleh kereta... jasad beliau remuh sama sekali.......Bila tiba di bilik mayat,rakan seperjuangan menziarah mayat beliau tetapi sudah berlain daripada dulu...Semoga Allah merahmati roh beliau.Ssungguhnya saat kematian akan tiba x kira masa dan temapt kita berada..Hari Raya Adiladha akn tiba dalam seminggu lagi ,bagaimana perasaan ibu jika anak kesayangan tidak ada bersama denagn dia. sungguh sedih hati ibu..Hamba Allah itu dijemput oleh allah ketika untuk mencari ilmu bekalan di dunia dan di akhirat jua.Adakah Dia dikira Syahid di jalan Allah untuk menuntut ilmu.Hanya Allah sahaja mengetahuinya. Oleh itu kepada semua ,berhati-hati di jaaln raya. akhir kalam .mar kita sedekah al-fatihah kepada Hamba Allah tu..al-fatihah : 1. Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. 2. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan Yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 3. Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. 4. Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat). 5. Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja Kami memohon pertolongan. 6. Tunjukilah Kami jalan Yang lurus. 7. Iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.
SHARE 1 comment

Add your comment

  1. Seronoknya dapat syahid... AlFatihah untuk beliau. Kita yang hidup ni teruskan berjuang di atas bumi Allah sebagai khalifah.

    Mungkinkah ada antara kita akan turut diberi peluang menemui beliau dan sahabat2 nabi lain yg tergolong dalam golongan syahid..? Insya Allah..

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS