Jom Baca ABCD- Fahami lah

in , , by Muhammad Naim Abdullah, Mac 28, 2011
Salam semua apa khabar semua. mesti yang yang rasa ape yang naim nak merepekkan mengenai status  tajuk entry yang macam kebudakkan (malah aku macam kebudakkan, betul ka? jengx3)

Mari budak-budak kita belajar A,B, C dan D

A- Arak dan Anak Luar Nikah

B-Berani

C- Cabul

D- Dedah, Dadah

--
Ok.. Sudah faham budak-budak? Banyak remaja terbabas dengan arak setelah teguk secawan arak lalu kita akan lalai malah syaitan telah menembak senjata nafsu pabila  itu terjadi pergaulan bebas dan akhirnya berlaku  Anak luar Nikah

Manakala , Berani , banyak remaja dan masyarakat amnya lebih berani melakukkan kemungkaran secara terang-terangan dan tiada rasa malu dah pada diri mereka dan berhubung kiat dengan A(arak dan anak luar nikah)

C adalah cabul juga berhubung kait dengan arak, jika nafsu menguasai diri kita akan hanyut dengan fantasi hasil olahan syaitan durjana yang akan menyesatkan kita hingga hari akhirat

dan akhir sekali D adalah dedah dan dadah . Mula-mula adalah dedah. Dedah aurat , lihat la sekarang macam-macam sekarang orang macam tak  pakai pakaian, kesian la pula naim lihat manakala dadah , jua berhubung kait dengan A,B, C.. 

itulah naim nak tazkirah ,huhu. Kepada remaja lelaki dan perempuan semoga lebih takutkan allah daripada manusia. Ingat hidup kita cuma satu kali(macam pernah ku dengar).

itu sahaja. kalo ada idea . naim akan tulis lagi. idea nie hasil dengar ustaz haslin..

Wallahu'alam

SHARE 8 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS