[Syria] Ustaz Nazmi Karim-Nukilan Ustaz Nazmi Karim

in , , by Muhammad Naim Abdullah, Jun 17, 2013


Nurkilan dari Ustaz Muhammad Nazmi Karim tentang isu Syria ( WAJIB BACA ) :

Saya menyambung pengajian di syria pada tahun 1992 sehingga 1998. Syria ini bumi yang amat rapat dengan saya oleh kerana saya belajar dekat sana hampir 7 tahun. Saya tahu apa yang berlaku kat sana. Jadi sekiranya tuan-tuan membaca surat khabar dari metro, utusan, sinar harian, berita harian, berita tv1, tv2, tv3 dan lain2 berita yang memberitahu tentang PEMBERONTAK-PEMBERONTAK di syria, itu semua pembohong belake, itu semua mengarut dan itu semua fitnah. Mereka ini tidak tahu apa sebenar yang berlaku di syiria, betapa zalim dan jahatnya pemerintah syria yang membunuh puluhan ribu umat Islam di syria. Yang pertama sekali diorang bunuh pada tahun 1982, seramai 40 ribu orang Islam ASWJ dibunuh dalam tempoh 1 bulan sahaja. Pada zaman hafez al-asad yang memerintah syria suatu ketika dahulu.

Jadi saya nak ingatkan pada tuan-tuan, jangan kita bersubahat dengan surat khabar / media tv yang mengambik berita dari entah mana-mana. Lepas tu, dengan kita-kita pun kata orang syria itu PEMBERONTAK. Berdosa kita.

Kita tidak tahu umat islam di syria pada hari ini teruk dibunuh pada golongan-golongan yang berfahaman ''SYIAH ALAWIAH ANNUSORIAH'' yang memang sesat.Yang disokong oleh Iran yang berfahaman ''SYIAH IMAMMIAH'' dan disokong oleh tentera hizbullat di lubnan juga berfahaman ''SYIAH''. Ini yang berlaku di Syria.

Via : Ustaz Muhammad Nazmi Karim. 

Via 2 :Kami sayang ulama
SHARE 1 comment

Add your comment

  1. Entahla apa yang boleh percaya sekarang..media massa banyak dimonopoli orang yang tidak cinta dan tidak faham Islam..huhu

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS