Anime Mengajar Kebaikan- Kupasan Peribadi?

in , by Muhammad Naim Abdullah, Julai 08, 2020


Assalamualaikum dan selamat pagi kepada sahabat-sahabat semua. Pada pagi ini kira mukadimah atau lebih mudah , pembuka bicara satu artikel yang akan Naim nukilkan nanti.Bagaimana anime memberi pengajaran yang baik kepada kehidupan seharian kita. Naim mengambil pengajaran dari anime Naruto Shippudden. Mesti tertanya-tanya kenapa di pilih anime ini? Insha Allah Naim akan memberi alasan yang kukuh nanti.

Anime ini Naim mula ikuti siri semasa Naim di bangku sekolah lagi 2008 macam itu sehingga tamat siri pada tahun akhir tahun 2016.Kira hampir 8 tahun. Nampak macam membuang masa kan? Sememang ia tetapi ia memberi satu kepuasan kepada Kipas Susah Mati Anime atau bahasa orang sekarang Hard Fan.



Oleh itu, Jangan lupa untuk sentiasa jenguk-jenguk blog Naim ini. Insha Allah artikel berkisar scene-scene di dalam Anime yang dekat kita di dalam hidup bermasyarakat. Bagaimana mencari kasih sayang apabila ibu bapa mati sewaktu anak dia kecil? Bagaimana menghadapi konflik pershabatan yang mana dendam telah membekas di dalam hati. Timbul orang ketiga di dalam membuat fitnah di dalam satu-satu negara. Politik membuat negara-negara berperang satu sama lain walaupun maltamat tidak menghalalkan cara.

Banyak cerita yang Naim akan taip di dalam blog ini. Kena ada idea yang fresh dan sumber yang baik boleh lah menaip. Jika tidak draft memanjang 😇 .


kredit gambar :- https://wallpaperaccess.com/naruto
SHARE 6 comments

Add your comment

  1. sebenarnya banyak benda boleh belajar dari anime ni :)

    BalasPadam
  2. Tak pernah minat tengok anime... hahaha... biasalah pompuan suka tengok barbie, hello kitty, wall disney

    BalasPadam
  3. entah naim..tp suami saya suka tgk anime..cuma yg saya xbpe syok..anime ni mmg jenis ckp jerit2 ye :D

    BalasPadam
  4. naruto will always have a special place in my heart. izzati dengan my big brother memang minat sangat dengan story dia. everything just great. <3

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS