MySejahtera Check-In

in , by Muhammad Naim Abdullah, Ogos 04, 2020

Assalamualaikum dan selamat petang kepada semua sahabat-sahabat blogger.Naim harap semua baik-baik belaka bersama keluarga tercinta. Di waktu yang sama bersama-sama kita menjaga kebersihan diri daripada COVID-19. Artikel ini kesimbungan pada artikel yang lepas iaitu Aplikasi MySejahtera Memudahkan Urusan Kita. Kelmarin pada sidang media Dr Hisham mengatakan setiap permis perlu install MYSEJAHTERA demi memudahkan urusan pihak Kementerian Kesihatan Malaysia jika ada jangkitan COVID-19.

Kerana sebabnya Kluster Sivagangga tiada rekod secara manual hatta MYSEJAHTERA ini merumitkan pihak kerajaan hendak trace contact rapat yang pergi ke kedai mamak tersebut. Manakala Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini mengumumkan Pejabat Peguam Negara akan mewartakan penggunaan aplikasi MySejahtera di setiap premis di seluruh negara dengan pengecualian dibenarkan di kawasan luar bandar, bandar kecil yang tidak mempunyai capaian internet.

Jom kita tonton video ini :-



Dengan Mysejahtera ini memudahkan urusan semua pihak sama ada pemilik kedai hatta diri kita sendiri. Jom install MySejahtera mengikut jenis smartphone masing-masing seperti di bawah ini :-

1) Playstore
    ( https://play.google.com/store/apps/details?id=my.gov.onegovappstore.mysejahtera)

2) Appstore
    (https://apps.apple.com/us/app/mysejahtera/id1504055630?ls=1)

3) Apps Gallery ( Huawei)

    (https://appgallery.cloud.huawei.com/marketshare/app/C101930603?locale=en_GB&source=appshare&subsource=C101930603)



Rujukan:

1) https://www.sinarharian.com.my/article/95027/KHAS/Koronavirus/Pemilik-premis-wajib-guna-MySejahtera

2) https://pemudattbc.blogspot.com/2020/07/aplikasi-mysejahtera-memudahkan-urusan.html
SHARE 3 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS