Selamat Hari Kemerdekaan Ke-63

in , by Muhammad Naim Abdullah, Ogos 30, 2020

Assalamualaikum. Setiap tahun dan tarikh keramat 31 Ogos  kita semua masyarakat di Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan, Alhamduillah pada tahun ini kita menyambut Hari Kemerdekaan kali ke-63 tahun. Dan tahun ini kita semua menyambut di dalam keadaan yang sangat berbeza atau lebih  dikenali norma baharu. Asbab COVID-19 yang masih aktif , kalau tidak silap Naim tiada perarakan dan pembarisan untuk Hari Kemerdekaan.

Ini kerana, untuk mengelakkan penularan terbuka kepada COVID-19 yang masih aktif sehingga kini. Pada hari ini 30 Ogos ada Kluster baharu di Kedah Darul Aman yang di kenali Kluster Telaga dan daerah Naim duduki Kubang Pasu kembali menjadi kuning kerana ada salah seorang sudah Positif COVID-19.



Tema Kemerdekaan kali ini ialah Malaysia Prihatin. Kenapa tema ini di pilh ? Sebabnya kerana  seluruh masyarakat Malaysia berjuang di dalam menentang penularan COVID-19 yang aktif sejak awal tahun 2020 yang lalu. Kita semua sudah berada di frasa PKPP yang berlangsung sehingga akhir tahun 2020. Ini kerana tidak mahu semua masyarakat alpa dan lupa akan keberadaan COVID-19 yang sentiasa ada sekelilingi kita semua.

Logo berbentuk hati boleh di ibarat Kesatuan Hati masyarakat Malaysia bersama-sama menjaga satu sama lain demi kesejahteraan dan keamanan negara Malaysia. Kita sedia maklum bukan mudah kita berada di dalam satu mood yang berbeza atau norma baharu. Kalau dahulu hendak kemana sahaja tidak perlu memakai Mask ( pelitup muka dan hidung). Akan tetapi pabila wabak ini makin merebar dengan drastik , kita sentiasa waspada akan penularan yang makin aktif akhir-akhir ini. Kerana kita semua tidak tahu siapa yang bergejala atau sebaliknya.



Maksud Kemerdekaan ini wajar di fahami dengan keadaan semasa yang sentiasa berubah-rubah. Dan lapisan masyarakat kena bertanggungjawab apa yang kerajaan nyatakan seperti menjaga S.O.P dan install aplikasi MySejahtera. Kerana dengan anda aplikasi ini mudah kerajaan untuk track rekod yang kita lalui sepanjang  minggu atau sebaik sahaja kita di sahkan Positif COVID-19.

Akhir sekali , Naim harap semua sahabat-sahabat memahami makna Kemerdekaan ini bukan mudah kita hendak mencapai kemerdekaan kerana usaha keras oleh datuk moyang kitta hatta ulamak sanggup bergadai nyawa dan mengalir kerengat peluh dan darah demi mencapai kemerdekaan ini. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan...

SHARE 17 comments

Add your comment

  1. selamat hari merdeka!!!
    and logo this year mmg cantik! love it so much...

    BalasPadam
  2. salam merdeka. bangga sangat jadi anak malaysia. moga malaysia terus aman makmur dan dipelihara Allah.

    BalasPadam
  3. Happy Merdeka 2020. Wish you a good celebration at home. Pls take care.

    BalasPadam
  4. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-63! Bangga sangat menjadi anak Malaysia. Semoga ikatan perpaduan sesama kaum terus utuh dan Malaysia terus gemilang, cemerlang dan terbilang

    BalasPadam
  5. Selamat hari merdeka. Moga kita lebih menghargai apa yg kita ada pada hari ini

    BalasPadam
  6. selamat hari kebangsaan yang ke-63.semoga negara kita Malaysia dalam keadaan harmoni.

    BalasPadam
  7. thanks for sharing more about this year Merdeka theme ~ Malaysia Prihatin. Learnt it, happy merdeka 63 ya :D
    cheers, siennylovesdrawing

    BalasPadam
  8. thanks for sharing more about this year merdeka theme & logo ~ Malaysia Prihatin, learnt it. Happy merdeka 63 ya :D cheers,siennylovesdrawing

    BalasPadam
  9. rasa janggan sekali kan sambutan merdeka tahun ni, berkurung di rumah sebab nak elak tempat sesak. Selamat Hari Kemerdekaan ke63!

    BalasPadam
  10. kita kena sentiasa memupuk semangat kemerdekaan dalam diri dan anak2 kecil. pengorbanan org2 lama dalam membebaskan negara dari penjajah. selamat hari merdeka !

    BalasPadam
  11. Tahniah, anda menjadi salah seorang penerima hadiah GA Blogger Merdeka.

    Anda menerima RM50 dan juga template premium blogspot drpada saya.

    Mohon hantara butiran akaun bank ke blogger.hasrulhassan@gmail.com ya

    terima kasih dan tahniah.

    BalasPadam
  12. selamat hari kemerdekaan yang ke 63. :)

    BalasPadam
  13. Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan and Hari Malaysia, i m proud to be Malaysian.

    BalasPadam

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS