Kedah Mencatatkan Suhu 35-37 darjah Celcius

in , by Muhammad Naim Abdullah, Mei 14, 2023

 

Kedah Mencatatkan Suhu  35-37 darjah Celcius

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua. Semua kita sedia maklum yang akhir-akhir ini Malaysia sudah mengalami perubahan cuaca yang sangat ketara. Iaitu melebihi cuaca biasa iaitu 35-37 darjah Celcius.

Jabatan Meteorologi Malaysia telah mengemaskini menerusi laman media sosial facebook Kawasan Utara telah mengalami perubahan cuaca iaitu 35-37 darjah Celcius selama tiga hari berturut-turut. Dan ia turut berlaku di Kedah Darul Aman. dan kawasan Naim iaitu Kubang Pasu turut terasa bahang panas terik matahari.

Kiranya basuh basuh waktu pagi dalam pukul 12 tengah hari boleh ambil kain kerana sudah kering. Oleh itu kepada sahabat-sahabat semua, jagalah kesihatan diri masing-masing di waktu perubahan cuaca sangat ketara ini.  Kurangkan aktiviti di luar dan had aktiviti di luar kerana cuaca yang panas membuatkan kita cepat teras haus dan cepat badan berpeluh. Boleh mendatangkan masalah iaitu Strok Haba.





Akhir sekali, banyakkan minum air kosong dan pakaian yang bersesuaian dan jangan main panas. Awasi anak-anak hatta ibu bapa apabila mereka ada tanda-tanda strok haba, segeralah rawat semoga tidak berlaku perkara musibah. Insha Allah.
SHARE 3 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS