Segmen Bloglist PKP 2020

in , by Muhammad Naim Abdullah, April 25, 2020


Assalamualaikum dan selamat pagi kepada anda semua. Bagaimana menjalani ibadah puasa di dalam tempoh PKP ini. Mesti ada kelainan kan, semoga kita sabar dengan ujian daripada Allah. Semoga keberkatan Ramadhan ini agar COVID-19 segera lenyap di muka bumi ini. Jangan di lupa untuk berselawat kepada Nabi Muhammad.

Pagi ini Naim join segmen dari rakan blogger Naim, iaitu Jannah di dalam segmen Bloglist PKP 2020. Marilah kita support rakan blogger Naim semoga kita mendapat ukhwwah di alam maya serta boleh membaca entri mereka ya.

Syarat-syarat ada di entri tersebut (klik pada banner). Jannah telah meninggal satu soalan iaitu :-

1) pengalaman anda semasa PKP. Anda boleh menceritakan peristiwa menarik/tidak dijangka yang terjadi kepada diri anda?

- Pertama kali semasa pengumuman dari Pendana Menteri semasa fasa pertama PKP ingat sekejap sahaja kan. Menjalani kehidupan seperti biasa akan tetapi tempoh PKP ini bersambung di dalam PKP Fasa Kedua. Masuk PKP Fasa Kedua agar mencabar jiwa sedikit, hehe. Kerana peraturan sudah menjadi lebih ketat.  Banyak kedai sudah tutup dan di kawasan Naim mudah mendapat bahan-bahan mentah lagi. ALhamduillah. Semasa Masuk Frasa Ketiga dan akan masuk fasa keempat , Insha Allah akan biasa jua. 

Agar kelainan jua berada PKP di dalam bulan Ramadhan , kerana sebelah malam tiada jemaah solat sunat terawih di Surau dan Masjid. Kerana ia masih dalam rahasia Allah terhadap Corona Virus ini. Semoga Allah lenyapkan ia di dalam bulan rahmat ini.
SHARE 5 comments

Add your comment

sila tinggal kata-kata anda:

© Ke Arah mencari redhaNYA · THEME BY WATDESIGNEXPRESS